Αν και η ταξιδιωτική βιομηχανία εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάσταση ανάκαμψης, είναι σαφές ότι το 2022 τα ταξίδια θα συνεχίσουν να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν για να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο των διακοπών τους, ενώ το 79% των ταξιδιωτών είναι πλέον πιο ανοιχτό σε διαφορετικούς τύπους διακοπών.
Ποιες είναι όμως οι τάσεις που θα επικρατήσουν το 2022 στην ταξιδιωτική βιομηχανία; Από την ηλεκτρονική παράδοση παραγγελιών στο Efood.gr, έως τις διαδικτυακές δραστηριότητες διασκέδασης στο PokerStars και από τις ηλεκτρονικές αγορές σε μεγάλα brands, όπως η Adidas, μέχρι την κλήση ταξί από την Uber, τα smartphone έχουν γίνει περισσότερο ανάγκη παρά ευκολία, με όλες τις υπηρεσίες και ανάγκες πλέον να είναι προσβάσιμες μέσω εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα.
Το ίδιο ισχύει για κάθε είδους ταξίδια και εκδρομές, αφού οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να λάβουν την ίδια ψηφιακή εμπειρία από τον τουριστικό κλάδο. Στην πραγματικότητα, το 80% των ταξιδιωτών συμφωνεί ότι η τεχνολογία θα είναι πιο σημαντική από ποτέ, όσο βρίσκονται σε διακοπές. Σύμφωνα με έρευνα της Booking.com, το 77% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι η τεχνολογία είναι σημαντική προκειμένου να ενημερώνονται για τυχόν κινδύνους που αφορούν την υγεία τους όταν ταξιδεύουν, με το 76% να συμφωνεί ότι η τεχνολογία βοηθάει στην ανακούφιση του ταξιδιωτικού τους άγχους.
Η έρευνα του 2022 από την Booking.com αναφέρει σχετικά με τις τάσεις στα ταξίδια: «Μετά από ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στέρησης της κοινωνικοποίησης, των ταξιδιών και της διασκέδασης, οι ταξιδιώτες θα αγκαλιάσουν έναν νέο, πολύ πιο θετικό τρόπο σκέψης, το 2022. Ο αριθμός των ανθρώπων που αισθάνονται ότι χρειάζονται την αναπλήρωση του χαμένου χρόνου των διακοπών τους, έχει αυξηθεί από 49% σε 75%. Καθώς όλα τα ταξιδιωτικά σχέδια έχουν τεθεί σε αναμονή, το 2022 θα είναι η χρονιά τού «απλά, ναι!» για απάντηση, αφού το 83% συμφωνεί ότι θα έλεγε «ναι» σε οποιεσδήποτε διακοπές, εφόσον το επέτρεπαν τα οικονομικά τους», αναφέρουν τα αποτελέσματα της έρευνας.
«Ένας άλλος λόγος για να πει κάποιος το «ναι» στα ταξίδια, θα είναι η φροντίδα τού εαυτού μας. Το 84% των Ινδών συμφωνεί ότι τα ταξίδια συμβάλλουν στη διατήρηση της ψυχικής και συναισθηματικής μας ευεξίας, περισσότερο από άλλες μορφές αυτοφροντίδας. Εκτός αυτού, το 2022, όσο βρίσκονται σε διακοπές, οι άνθρωποι θα παραμείνουν προσηλωμένοι στο διασκεδαστικό κομμάτι, βγάζοντας στην άκρη οτιδήποτε αφορά τη δουλειά τους. Το 2022 θα δούμε μια σημαντική αύξηση στους ανθρώπους που θέλουν να αποκαταστήσουν σταθερά μια υγιή ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, με το 77% να συμφωνεί ότι ο χρόνος των διακοπών τους, θα είναι αυστηρά χωρίς εργασία στο μέλλον», λέει η έρευνα.
Ποιες είναι όμως τελικά αυτές οι τάσεις; Το να ταξιδεύει κάποιος μόνος ήταν πάντα μια επιλογή. Ωστόσο, το 2020 άλλαξε τον κόσμο και την κοσμοθεωρία μας για πάντα και τα ταξίδια έχουν γίνει ένας από τα πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την αντιμετώπιση του άγχους, με όλο και περισσότερες γυναίκες να επιλέγουν το σόλο ταξίδι.
Επίσης, μεταξύ άλλων οι ταξιδιώτες ψάχνουν πλέον να ξοδέψουν χρήματα, επιλέγοντας μέρη με πιο προσωποποιημένους σκοπούς. Οι ταξιδιώτες αγκαλιάζουν τις τοπικές κοινωνίες, επιδεικνύοντας αυξανόμενη όρεξη και ενδιαφέρον για τον τοπικό τουρισμό και επιλέγοντας τοποθεσίες στην ύπαιθρο, ιδιωτικές κατοικίες και εμπειρίες διαμονής σε αγροκτήματα.
Υπάρχει ακόμη ο υβριδικός τρόπος ταξιδιού αναψυχής, που μας επιτρέπει να προσθέτουμε Σαββατοκύριακα ή ακόμα και εβδομάδες σε επαγγελματικά ταξίδια, είτε ταξιδεύουμε μόνοι, είτε με σύντροφο και τις οικογένειές μας. Είναι ένας κερδοφόρος και ευκαιριακός τρόπος ταξιδιού για άτομα που θέλουν να συνδυάσουν την ευχαρίστηση και την εργασία σε μέρη με ελκυστικούς προορισμούς.
Φυσικά, οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν αλλάξει τις στρατηγικές στον χώρο της φιλοξενίας και οι νέες τεχνολογίες έχουν αφήσει ήδη το σημάδι τους. Υπάρχει τεράστια εξέλιξη στη διαδικασία που απαιτείται για να προγραμματίσει ένας ενδιαφερόμενος πελάτης το ταξίδι του, αλλά και ο επιχειρηματίας να διασφαλίσει την ομαλή παροχή υπηρεσιών προς εκείνον. Άλλωστε, ο πήχης των προσδοκιών και των απαιτήσεων έχει ανέβει και μεγάλο ρόλο παίζουν πλέον οι φορητές συσκευές: κινητά και τάμπλετ.
Αν το 2021 μας δίδαξε κάτι, είναι ότι πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στη σωματική και ψυχική υγεία, αλλά και την ευεξία μας. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές θα προτιμούν ταξίδια χωρίς ενοχές.