Μεγάλη μέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο ξημερώνει την Τρίτη. Μετά από 23 ολόκληρα χρόνια έργων, παραδίδεται ολοκληρωμένος ο νέος σιδηροδρομικός άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019, τίθεται σε κυκλοφορία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο σύνολό της, καθώς παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λειανοκλαδίου – Δομοκού.

Η γραμμή Λειανοκλάδι – Δομοκός θα λειτουργεί με τρένα diesel για ένα μήνα, προκειμένου να δοκιμαστούν και να τεθούν μετά σε χρήση η ηλεκτροκίνηση και η σηματοδότηση της Γραμμής.

Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Εκκάρας Δομοκού, ευρίσκεται η νέα τοξωτή – μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.

Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2019 θα δοθεί σε κυκλοφορία όλη η γραμμή Λειανοκλάδι – Δομοκός, ηλεκτροκινούμενη στο σύνολο της.

«Με τα έργα αυτά, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει το εμβληματικό για το σιδηρόδρομο μεγάλο έργο της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας ‘’Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη’’ με σύγχρονη, πλήρως διαλειτουργική διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Στο πλαίσιο της λειτουργίας της νέας γραμμής, στις 13.00 θα πραγματοποιηθεί ειδικό δρομολόγιο στο τμήμα Λειανοκλάδι – Δομοκός προκειμένου να γίνει επιθεώρηση της νέας Γραμμής. Στο τρένο που θα δρομολογηθεί, θα επιβαίνει ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και οι Διοικήσεις των φορέων του Σιδηροδρόμου.

πηγή