Οι αλλαγές που επιφέρει στην καθημερινότητα η τεχνητή νοημοσύνη, η συνδεσιμότητα, η νανοτεχνολογία, η τεχνητή βιολογία και το περιβάλλον, επηρεάζουν και την εξέλιξη της τουριστικής βιομηχανίας σε μεγάλο βαθμό.

Σύμφωνα με έρευνα για το μέλλον των ταξιδίων και του τουρισμού, της We Are Marketing, μέχρι το έτος 2045 οι ασθένειες του 20ου αιώνα θα έχουν εξαλειφθεί, το προσδόκιμο ζωής θα είναι στα 142 χρόνια, ο κόσμος θα είναι πιο πυκνοκατοικημένος και η ζωή θα συγκεντρωθεί στις πόλεις οι οποίες θα μετατραπούν σε έξυπνες οντότητες που διαχειρίζονται τον φυσικό χώρο. Η ανθρωπότητα θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό, καθώς θα συντελεσθεί μια από τις πιο σημαντικές επαναστάσεις σε πνευματικό, επιστημονικό και τεχνολογικό επίπεδο στην ιστορία της.

Για αυτό οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα με τους ακόλουθους τρόπους…

-Ενδιαφέρον για την υπευθυνότητα και το περιβάλλον

Ο τουρισμός ευθύνεται για το 5% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και για την αύξηση των πλαστικών στις θάλασσες. Πολλές εταιρίες ήδη λανσάρουν φιλόδοξα προγράμματα για την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης και η τουριστική βιομηχανία χρησιμοποιεί ήδη ανακυκλώσιμα υλικά.

Πέρα από την επίδραση στον πλανήτη, η κατάσταση αυτή επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων των ταξιδιωτών κατά την κράτηση ταξιδίου. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Booking.com, η κοινωνική φροντίδα για το περιβάλλον στους ευρωπαίους θα επηρεάσει τα ταξίδια τους το 2019. Οι σημαντικότερες τάσεις των χρόνων αυτών περιλαμβάνουν τις πολιτιστικές ανταλλαγές, τον οικολογικό ακτιβισμό, τους εικονικούς τουριστικούς πράκτορες και μια πιο «βασική» προσέγγιση.

– Ο μεγαλύτερος σύμμαχος της βιομηχανίας είναι το CRM

Το CRM (Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων) δεν είναι χρήσιμο πια. Οι εξελίξεις σε όλους τους τομείς αποτελούν το δρόμο που θα επιτρέψει στη βιομηχανία να γνωρίζει τις ανάγκες των πελατών της. Δεν αποτελεί έκπληξη οτι το 28% των εταιριών παγκοσμίως χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη ως μέρος της στρατηγικής CRM και οτι το 41% σκοπεύουν να κάνουν το ίδιο φέτος, σύμφωνα με το IDC και το Salesforce.

Είναι σημαντική η αναβάθμιση της προσέγγισης του CRM στο πλαίσιο των προγραμμάτων πιστότητας καθώς μια αύξηση 5% στη διατήρηση πελατών μπορεί να ενισχύσει την κερδοφορία μιας επιχείρησης έως και κατά 75%.

-Τα δεδομένα, ως πηγή του τουριστικού έργου

Η ΙΒΜ εκτιμά ότι το 90% των δεδομένων δημιουργήθηκε την περασμένη διετία. Ο τρόπος με τον οποίο κοινοποιούμε, αναλύουμε και απορροφούμε τις πληροφορίες μέσω της τεχνολογίας έχει φτάσει στο σημείο η χρήση των Μεγάλων Δεδομένων να είναι πολύ πιο διαδεδομένη πια.

Στην τουριστική βιομηχανία, η ανάλυση σύνθετων δεδομένων όπως το ιστορικό ταξιδίων και δημογραφικά στοιχεία, μπορεί να συμβάλει στην πρόβλεψη των κινήσεων των ταξιδιωτών πριν ακόμη το γνωρίζουν οι ίδιοι. Η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει τη δυνατότητα μετατροπής τεράστιων όγκων δεδομένων που θεωρούνταν άχρηστα σε χρήσημη πληροφόρηση.

-Η φήμη στπ επίκεντρο μάρκετινγκ

Η φήμη βελτιώνει την αντίληψη για ένα brand, αυξάνει την ορατότητά του, την πραγματική ζήτηση για αυτό αλλά και την τιμή που οι πελάτες προτίθενται να καταβάλλουν για τις υπηρεσίες του, κάτι που μεταφράζεται σε έσοδα. Το ελκυστικό brand έχει value στα μάτια των καταναλωτών και, επομένως, γίνεται ισχυρό και ανταγωνιστικό στην αγορά.

Το 93% των χρηστών διαβάζουν 10 ή περισσότερες κριτικές πριν αποφασίσουν και το 90% διαβάζουν κριτικές άλλων χρηστών πριν επισκεφθούν μια εταιρία. Η φήμη υποκινεί επίσης το 60% των εταιριών b2b με τη χρήση του Net Promoter Score ως βασικό δείκτη της φήμης τους μέχρι το 2020.

Η έρευνα προβλέπει οτι το 2021 πάνω από το 30% των κατασκευαστών και παρόχων υπηρεσιών θα έχουν κτίσει σύστημα ψηφιακής εμπιστοσύνης μέσα από συνεργατικές υπηρεσίες blockchain ανάμεσα στην αλυσίδα αξίας και θα προσφέρουν στους πελάτες τους πρόσβαση στο ιστορικό του προϊόντος.

Προσέγγιση του χρήστη

Μία από τις τάσεις του μέλλοντος βασίζεται στην εργασία σε στρατηγικές 360 μοιρών στις οποίες οι χρήστες βρίσκονται στο επίκεντρο. Εκτός από τις προσωποποιημένες υπηρεσίες, είναι σημαντικό η οπτική της εταιρίας να είναι καθολική και τα τμήματά της να κινούνται την ίδια στιγμή στον ίδιο στόχο.

Τάση για αυθεντικότητα

Το 69% των millennials βασίζονται στην αυθεντικότητα, δηλαδή να ζουν εμπειρίες μέσα από τις οποίες γνωρίζουν την κουλτούρα του τόπου που επισκέπτονται. Η έρευνα αναφέρεται στην αυθεντικότητα ως προς τα φυσικά, ονειρικά, απτά και μη απτά στοιχεία που συνδέονται με το brand, την υπηρεσία, την περιοχή κτλ. και τα καθιστούν μοναδικά.

πηγή