Στα 5,5 εκατ. αναμένεται να «κλειδώσουν» οι διεθνείς αφίξεις τουριστών στην Αθήνα το 2018, έναντι 5 εκατ. πέρυσι, χάρη στην έκρηξη που γνωρίζει η πρωτεύουσα στον τουρισμό πόλης, ο οποίος την τελευταία 5ετία έχει αυξηθεί κατά 600%!

Την ίδια εικόνα επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία του αεροδρομίου Αθηνών, σύμφωνα με τα οποία, για την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2018 καταγράφεται αύξηση 30% των τουριστών city break στην πρωτεύουσα, φθάνοντας τα 1,4 εκατ. έναντι ενός εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Αυτά επισήμαναν οι φορείς που συμπράττουν στην εφετινή, έκτη διοργάνωση του Travel Trade Athens 2018 από το Δήμο Αθηναίων (8 & 9 Οκτωβρίου), που στοχεύει στην ενίσχυση του city break και του συνεδριακού τουρισμού της πόλης.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν οι φορείς σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα στην Αθήνα, στο εφετινό Travel Trade Athens θα πραγματοποιηθούν συνολικά 3.000 επαγγελματικές συναντήσεις, με τη συμμετοχή 100 εκπροσώπων τουριστικών επιχειρήσεων του εξωτερικού (αγοραστών) από 25 χώρες καθώς και 109 Ελλήνων επιχειρηματιών.

Στόχος, όπως τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίνων, κ. Γ. Καμίνης, είναι «να βάλουμε την Αθήνα στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη».

Όπως επισήμανε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής Πωλήσεων της Aegean, κ. Στέφανος Σαδόπουλος, μεταφέροντας στοιχεία από την επιβατική κίνηση στον αερομεταφορέα, η Αθήνα σημειώνει αύξηση 59% στη διεθνή επιβατική κίνηση (από και προς την Αθήνα), ενώ η αύξηση από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια ανέρχεται σε 159%.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της εταιρίας για αύξηση του city break τουρισμού στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στις οποίες είναι και ειδικό πρόγραμμα κοντινών πτήσεων από 4 μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία).

Ο αερομεταφορέας από το 2013 έχει αναπτύξει σημαντικό το δίκτυο προορισμών και τις χωρητικότητες. Το 2018, η εταιρία εισήγαγε 13 νέους προορισμούς του εξωτερικού στο δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων με Ελλάδα, με συνολικά 81 προορισμούς του εξωτερικού έναντι μόλις 33 το 2013, όταν ξεκινούσε η διοργάνωση του Travel Trade Athens. Στόχος είναι η επιμήκυνση της σεζόν στην Αθήνα, η αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού και η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.

Σε στοίχημα για αειφόρο τουριστική ανάπτυξη στην Αθήνα αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης, τονίζοντας οτι αυτή είναι μια ιδανική συγκυρία ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες του υπερτουρισμού, με στόχο την ομοιόμορφη κατανομή των οφελειών του τουρισμού σε όλη τη κοινωνία και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Το Travel Trade Athens ξεκίνησε το 2013, εν μέσω κρίσης και σοβαρών προβλημάτων στην εικόνα της Αθήνας στο εξωτερικό με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον επαγγελματιών του τουρισμού από το εξωτερικό για την Αθήνα ως τουριστικό προορισμό, δήλωσε ο κ. Καμίνης και ανέλυσε τους 4 βασικούς άξονες του Δήμου στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στην πόλη: Συνεργασίες με φορείς (π.χ. Athens Tourism Partnership, Marketing Greece), ανάδειξη της Αθήνας στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρη (ACVB), ανάδειξη του σύγχρονου ζωντανού καλλιτεχνικού προφίλ της πόλης και πολιτιστική ανάπλαση με αναβάθμιση των υποδομών.

Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) κ. Αλέξης Γαληνός, το Travel Trade Athens σημειώνει υψηλό βαθμό ικανοποίησης των συμμετεχόντων με 9 στους 10 να δηλώνουν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν και στην επόμενη διοργάνωση, ενώ συμφωνίες υπολογίζεται οτι κλείνουν 1 στους 3. Έμφαση δίνει όχι απλώς το κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε γύρω περιοχές όπως η Ανατολική Αττική, η Ελευσίνα και η Αθηναϊκή Ριβιέρα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.

Το 6ο Travel Trade Athens γίνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού με την υποστήριξη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας(ΞΕΕ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ).

πηγή