Rate this post

Το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα για τους επιβάτες Λεωφορείων, με παράλληλο έλεγχο των εισιτηρίων ή των καρτών του ανακοινώθηκε δύο φορές τα τελευταία χρόνια: από την 1η Ιουλίου 2013 σε «πιλοτική εφαρμογή», και από 1 Νοεμβρίου 2014 σε 56 γραμμές. Και στις 2 περιπτώσεις, το μέτρο απορρίφθηκε στην πράξη από τους οδηγούς των Λεωφορείων (εφαρμόζεται μόνο στις Λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου), που δεν θέλουν περισσότερες ευθύνες, με τους συνδικαλιστές μάλιστα να τοιχοκολλούν ανακοινώσεις κατά της εφαρμογής του.

Φαίνεται πως τώρα ο ΟΑΣΑ έχει εμπνευστεί έναν άλλο τρόπο για να πείσει τους οδηγούς να ελέγχουν τα εισιτήρια όλων των επιβατών: την απόδοση μπόνους στους οδηγούς ανάλογα με την αύξηση των εσόδων του οργανισμού. Όπως αναφέρει το Έθνος, στο άρθρο 5 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αναφέρεται:

«Χορηγείται κίνητρο στους οδηγούς επί οχήματος στην περίπτωση αύξησης του εσόδου από την πώληση προϊόντων κομίστρου, σε ποσοστό 20% επί του ποσού της αύξησης εφόσον συμμετέχουν στη διαδικασία ελέγχου με χρήση για επιβίβαση μόνο της μπροστινής πόρτας του οχήματος και μέχρι του ποσού των 6 ευρώ ανά ημέρα φυσικής εργασίας και παρουσίας». Επισημαίνεται μάλιστα ότι το κίνητρο θα είναι «ελευθέρως και μονομερώς ανακλητό από τη διοίκηση».

Από την πλευρά τους οι οδηγοί φαίνεται να απορρίπτουν και πάλι τα πρόσθετα καθήκοντα, αν και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ δήλωσε πως οι οδηγοί θα κληθούν να κάνουν μόνο συστάσεις στους επιβάτες και δεν θα έχουν την υποχρέωση να βεβαιώνουν πρόστιμα (δηλαδή μια τρύπα στο νερό).

Τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΑ προαναγγέλλει συνεχώς τη δημιουργία «ενιαίου σώματος ελεγκτών», κάτι που δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα αφού ούτε διαθέσιμο προσωπικό υπάρχει, ούτε γίνονται νέες προσλήψεις.

Η ΣΣΕ πάντως προβλέπει και ένα άλλο μπόνους για τους οδηγούς, αυτό της «οικολογικής και ασφαλούς οδήγησης», με τις προϋποθέσεις του να ορίζονται από το Δ.Σ. της ΟΣΥ.

1