Αίσιες προβλέψεις για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, τα κενά στην τουριστική εκπαίδευση στη χώρα μας, το προφίλ των τουριστών all inclusive, η συμβολή των υποδομών, όπως του ΟΛΘ, ΟΛΘ-0,36% στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης και η συμβολή των σύγχρονων τουριστικών μονάδων και των νέων τεχνολογιών στη βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βρέθηκαν στο επίκεντρο των εργασιών του 3ου Συνεδρίου Τουρισμού, που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη τα πέντε διμερή Επιμελητήρια (Ελληνο-Αμερικανικό, Ελληνο-Βρετανικό, Ελληνο-Γαλλικό, Ελληνο-Γερμανικό, Ελληνο-Ιταλικό). Θέμα του συνεδρίου ήταν «Ποιότητα στη Μαζικότητα – Η Συνταγή της Επιτυχίας» και χορηγός επικοινωνίας η «Ναυτεμπορική».

Το 50% των αιτήσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου αφορούν επενδυτικά projects στον τουρισμό, επεσήμανε από το βήμα της εκδήλωσης ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού, Γιώργος Τζιάλλας και τόνισε ότι η προσέλκυση μεγάλων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα, είναι μία από τις επιδιώξεις της ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού, που βλέπει τη Θεσσαλονίκη με γοργούς ρυθμούς να ανεβαίνει σαν προορισμός city break και σύντομα να «πιάνει» τις υψηλές πληρότητες της Αθήνας, που ξεπερνούν το 95%.

INTIME NEWS

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Τουρισμού, Γιώργος Τζιάλλας

Επίσης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε δύο μεγάλα προγράμματα που βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης και αφορούν τον ιαματικό τουρισμό και την υποστήριξη των υποδομών, ενώ στις επόμενες ημέρες «κλείνει» και το πρόγραμμα για τις μμε του τουρισμού, συνολικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ.

Την πρόθεση της νέας διοίκησης του ΟΛΘ να συμβάλει στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας επεσήμανε από το βήμα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Σωτήρης Θεοφάνης, τονίζοντας πάντως ότι το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί υπόθεση όλων των φορέων της πόλης. Στα σχέδια της νέας διοίκησης του ΟΛΘ περιλαμβάνεται, επίσης, η αξιοποίηση του ιστορικού κτηρίου του Παλιού Τελωνείου, με μικτές και πολύμορφες χρήσεις, που θα υποστηρίζουν και τον τουρισμό κρουαζιέρας.

Ο κ. Θεοφάνης ζήτησε από την πόλη να μην αντιληφθεί την αξιοποίηση αυτή ως ανταγωνιστικό ανάπτυγμα, δεν διευκρίνισε πάντως τις ακριβείς χρήσεις. Παράλληλα επεσήμανε ότι δεν πρέπει να καλλιεργούνται υπερβολικές προσδοκίες για projects που δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες της αγοράς, όπως η δημιουργία μαρίνας για mega yachts.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το American College of Thessaloniki (ACT) το 2017 στη Ρόδο για το προφίλ των ξένων τουριστών που επιλέγουν την Ελλάδα, προκύπτει μεταξύ άλλων ότι οι τουρίστες των all inclusive, δηλαδή του οργανωμένου μαζικού τουρισμού, δεν είναι «φτηνοί» τουρίστες, ήτοι δεν ξοδεύουν λιγότερα από εκείνους που ταξιδεύουν αυτόνομοι, αλλά ξοδεύουν κυρίως σε ψώνια, ενώ οι άλλοι δαπανούν τα χρήματά τους σε φαγητό και ποτό. Οι πιο γαλαντόμοι τουρίστες ήταν και παραμένουν οι Ρώσοι, καθώς ξοδεύουν τα υπερδιπλάσια από τους Γερμανούς τουρίστες, που είναι πιο «σφικτοί», και από τους Βρετανούς.

Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αντιληφθεί τι εστί τουριστική εκπαίδευση παρότι η ελληνική οικονομία βασίζεται στην οικονομία του τουρισμού, υποστήριξε η κ. Ξένη Γερνά, διευθύντρια του ΙΕΚ Θεσσαλονίκης του υπουργείου Τουρισμού, ενώ με παρέμβασή του ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος πρότεινε να κάνει ο ΣΕΤΕ και μία σχολή για ξενοδόχους. Σε δυο ακόμη ενότητες του συνεδρίου παρουσιάστηκαν η συμβολή των τουριστικών μονάδων στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και η εφαρμογή έξυπνων λύσεων και υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού.

πηγή