Μόλις πριν από 6 χρόνια, το τουριστικό μάρκετινγκ ανακάλυπτε τη χρήση των social media ως εργαλείο προώθησης των πωλήσεων. Σήμερα, που αυτό πλέον είναι διαδομένο, η προσοχή στρέφεται στο νέο καυτό ζήτημα της αξιοποίησης των κινητών, σε κάθε δυνατή μορφή.

Όπως προκύπτει από παρουσιάσεις αντιπρόσωπων των LeanPlum, Google, Facebook και TripAdvisor, εντοπίζονται 16 χαρακτηριστικά των εφαρμογών για κινητά:

-To 65% των χρηστών κινητών τηλεφώνων δεν έχει κατεβάσει ποτέ μία εφαρμογή.

-Οι μισές εφαρμογές για κινητά αποκτώνται χρησιμοποιούνται μόνο από το 7% του συνόλου των χρηστών.

-Το 80% του χρόνου που δαπανάται σε εφαρμογές κινητών, αφορά τις 5 πιο δημοφιλείς εφαρμογές.

-Το Facebook έχει 2 από αυτές τις κορυφαίες εφαρμογές.

-Το 90% του συνόλου των εφαρμογών για κινητά δεν χρησιμοποιείται μετά από 30 ημέρες

-Εκτιμάται ότι το 76% των εφαρμογών δεν χρησιμοποιούνται ούτε μετά από ένα 24ωρο

-Το TripAdvisor είναι η δημοφιλέστερη τουριστική εφαρμογή, με περισσότερα από 230 εκατ. «downloads» και 150 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

-Το 63% των μηνυμάτων προς πελάτες ή δυνητικούς πελάτες αποστέλλονται σε λάθος ώρα.

-Οι κρατήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου έχουν αυξηθεί κατά 1700% μεταξύ των ετών 2011 και 2015, αυξάνοντας από 1% σε 18% τα έσοδα από το διαδίκτυο.

-Αυτό σημαίνει επίσης ότι το 80% των διαδικτυακών κρατήσεων δεν έγινε από κινητά το 2016

-Ο μέσος χρήστης κινητού το ξεκλειδώνει 150 φορές την ημέρα

-Ο μέσος χρήστης κινητού είχε κατεβάσει 86 εφαρμογές, χρησιμοποιώντας όμως μόνο 20-25 από αυτές.

-Το 97% των Millenials αναφέρει ότι μοιράζεται φωτογραφίες ενώ ταξιδεύει μέσω Facebook, Instagram, Whatsapp, Snapchat κτλ.

-Όμως αν το 33% των Millenials δεν έχει πρόβλημα να κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την ηλικία ή το όνομά του, μόνο το 8% είναι πρόθυμο να μοιράζεται δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες πλοήγησης στο διαδίκτυο ή την πρόσβαση στους λογαριασμούς social media.

-Το 31% των καταναλωτών κάνει αναζήτηση για το επόμενο ταξίδι από το κινητό.

-Το 85% των διεθνών ταξιδιωτών έχει κάποιο είδος φορητής συσκευής (iPod, tablet, smartphone) μαζί του στα ταξίδια.

Το email είναι το κλειδί | Παραμένει μια στρατηγική αποτελεσματικής επικοινωνίας, ειδικά όταν πρόκειται για σχέσεις ένας προς έναν μεταξύ των brand και των πιστών πελατών τους και ως μέρος ποικίλων πρωτοβουλιών σε επίπεδο σχέσεων μάρκετινγκ.

Προορισμοί στην Google | Είναι αδύνατο να μην αναφερθεί το νέο προϊόν της Google που επιτρέπει την ανακάλυψη νέων προορισμών και τα ταξιδιωτικά σχέδια με προσέγγιση καλύτερης τιμής. Είναι νωρίς ωστόσο να προβλέψει κανείς εάν θα καταφέρει να εξοντώσει τα online τουριστικά πρακτορεία.

Διαδίκτυο από κινητά εναντίον εφαρμογών για κινητά | Πρέπει να έχει κανείς την εφαρμογή για να παραμένει εντός του πεδίου αναγκών των ταξιδιωτών; Η απάντηση είναι αρνητική. Μπορεί η εφαρμογή να είναι ένα καλό εργαλείο, όμως τα στατιστικά δείχνουν ότι είναι δύσκολο να ξεχωρίσετε εκεί.

Social media και κινητά | Τα Social media πλέον είναι προσβάσιμα από τα κινητά, και σήμερα οι εφαρμογές κινητών πρωταγωνιστούν, από το Instagram ως το Vine, αλλά και άλλου είδους όπως Periscope, Meerkat και Facebook Live.

Οικονομία Διαμοιρασμού | Είναι πανταχού παρούσα κατά τη διαμονή στις ΗΠΑ, μέσω brand όπως τα ZipCar, Lyft και Uber, ακόμα κι αν δεν γίνεται χρήση των Airbnb, HomeAway ή HomeExchange.

πηγή