Σημαντική θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών του εξωτερικού κατέχει ο τόνος Αλοννήσου, ο οποίος κατακτά σταδιακά την Ευρώπη, παράλληλα με την ελληνική αγορά, με την προοπτική ευρύτερης προώθησης διεθνώς.

Στην παραπάνω κατεύθυνση στρέφονται οι προσπάθειες δύο ντόπιων επιχειρηματιών της Αλοννήσου, της Αμαλίας Καλογιάννη και του συζύγου της, Γιώργου Αναγνώστου, οι οποίοι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται και στο πεδίο των εξαγωγών, προσβλέποντας σε μελλοντική διεύρυνση της παραπάνω δραστηριότητας.

Τα προϊόντα της επιχείρησης εξάγονται μέχρι στιγμής στη Γαλλία, την Αγγλία και τη Σουηδία, ενώ απώτερος στόχος είναι να προωθηθούν και εκτός των Ευρωπαϊκών συνόρων, σε πιο μακρινούς προορισμούς. «Οι ξένοι προτιμούν τον τόνο Αλοννήσου, είτε σε λάδι είτε σε νερό είτε καπνιστό και σε πρώτο στάδιο στέλνουμε μικρές ποσότητες, ενώ προσπαθούμε σταδιακά να καταστεί ευρύτερα γνωστό το προϊόν, ώστε να αρχίσει πιο έντονα η ζήτησή του» επισημαίνει η Αμαλία Καλογιάννη, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Το σήμα κατατεθέν του νησιού κατακτά σταδιακά τις αγορές του εξωτερικού, με διαρκή προσπάθεια και παρά το γεγονός ότι «είναι πάρα πολύ δύσκολη η εξαγωγική διαδικασία σε πάρα πολλούς τομείς, όπως η επικοινωνία, η αποστολή και η προμήθεια στις βασικές ύλες, ακόμη και η άμεση επαφή με τους πελάτες στο εξωτερικό» υπογραμμίζει η κ. Καλογιάννη.

Σημαντικό είναι, παράλληλα, το γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες του νησιού, Ιταλοί, Ρώσοι, Αγγλοι και διαφόρων ακόμη εθνικοτήτων, προμηθεύονται τόνο Αλοννήσου στη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών και με αυτό τον τρόπο συμβάλουν στην ευρύτερη προβολή του συγκεκριμένου προϊόντος στην πατρίδα τους. Παράλληλα όμως, η κ. Καλογιάννη και ο σύζυγός της, συμμετέχουν σε εκθέσεις του εξωτερικού, διευρύνοντας με σταθερά βήματα την επιχειρηματική τους προσπάθεια.

«Υπάρχουν προοπτικές» επισημαίνει η ίδια επαγγελματίας, η οποία προσθέτει παράλληλα ότι «η ζήτηση παραμένει σταθερή, παρά την περίοδο της ύφεσης και προσδοκία μας είναι να σημειώσει ανοδική πορεία στο μέλλον».

Αλλωστε, η οικογένεια γνωρίζει πολύ καλά τα μυστικά του τόνου, με αντίστοιχη πρότερη δραστηριότητα στην αλίευση και την εμπορία του ψαριού, πριν κάνει το επόμενο βήμα, την δημιουργία εργαστηρίου επεξεργασίας και τυποποίησης του τόνου. Τα προϊόντα της εταιρίας «Alelma» διατίθενται σε πολλά σημεία της Αττικής, της Ελλάδας, ταξιδεύοντας μέχρι την Κύπρο, με απώτερο στόχο να καλύψουν ακόμη μεγαλύτερη ακτίνα του εθνικού και του διεθνούς γαστρονομικού χάρτη. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός, ότι ιδιοκτήτες εστιατορίων του εξωτερικού, επιθυμούν να εντάξουν το συγκεκριμένο προϊόν στο μενού των επιχειρήσεών τους.

Στόχος και όνειρο των δύο Αλοννησιωτών επιχειρηματιών είναι να περιέλθει η σκυτάλη της συγκεκριμένης επαγγελματικής δραστηριότητας στα τρία παιδιά τους, Αλέξανδρο, Ελπίδα και Μαρία, τα αρχικά ονόματα των οποίων αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης για την ονομασία της επιχείρησης, που κατακτά σταδιακά τις αγορές του κόσμου.

1