Την Κυριακή 24 του μηνός στην Κέρκυρα καταφθάνουν Κινέζοι επενδυτές οι οποίοι δείχνουν ενδιαφέρον για το project των υδροπλάνων. Μαζί τους βεβαίως θα είναι ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Τάσος Γκόβας, ενώ θα συναντηθούν με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρο Στεφανίδη.

Αναθερμαίνεται το project των υδροπλάνων στην Ελλάδα μετά την πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ να αναλάβει συντονιστικό ρόλο για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων, με κινεζικό fund να μπαίνει στο «παιχνίδι» για πρώτη φορά, αλλά και Ευρωπαίους επενδυτές να διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον τους. Ο βασικός μέτοχος της εταιρείας που κατασκευάζει τα υδροπλάνα «Dornier Seastar», το κινεζικό Fund «SEAWINGS AIRCRAFT (JIANGSU) CO.LTD AND WUXI INDUSTRIAL DEVELOPMENT GROUP CO.LTD», σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, φτάνει στην Αθήνα την επόμενη εβδομάδα για να έχει συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης.

Το κινεζικό Fund, το οποίο έχει επενδύσει 120 εκατ. ευρώ στο project Dornier Seastar, έχει δείξει σημαντικότατο ενδιαφέρον για την αγορά της Ελλάδας στους τομείς υδατοδρόμια/υδροπλάνα και γι’ αυτόν τον λόγο έξι υψηλόβαθμα στελέχη του θα βρίσκονται από τις 24­-27 Ιανουαρίου 2016 στη χώρα μας για συναντήσεις με θεσμικούς φορείς αρμόδιους επί του θέματος. Οι Κινέζοι, μέσω της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ζήτησαν πρόγραμμα επαφών τους με κυβερνητικά στελέχη και επισκέψεις σε λιμάνια όπου πρόκειται να λειτουργήσουν υδατοδρόμια.

Οι συναντήσεις

Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζουν συναντήσεις με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη, τους συναρμόδιους υπουργούς Υποδομών­ Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, Τουρισμού Ε. Κουντουρά, Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη, το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας, στις 24 του μηνός, όπως δήλωσε στην «Κ.Σ.» ο πρόεδρος Σπ. Στεφανίδης. Ωστόσο, με το κινεζικό κλιμάκιο θα είναι και ο κ. Γκοβας, επικεφαλής της «Ελληνικά Υδατοδρόμια».

Σε προτεραιότητα Κέρκυρα και Παξοί

Περισσότερο «ώριμα» είναι τα υδατοδρόμια που βρίσκονται στα Ιόνια νησιά και συγκεκριμένα σε Κέρκυρα και Παξούς. Εκεί προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα μικρό δίκτυο, με το πρώτο βήμα να γίνεται σε σύντομο διάστημα. Το επόμενο βήμα προβλέπει τη δημιουργία υδατοδρομίων σε Πάτρα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Ιθάκη, ενώ εξετάζεται και η περιοχή της Καλαμάτας. Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού αυτού σχεδίου, θα καλυφθεί ο άξονας της Δυτικής Ελλάδας. Προσπάθειες για να δημιουργηθούν υδατοδρόμια γίνονται όμως και σε Κρήτη, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, με συντονιστή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία ανέλαβε το κόστος αδειοδότησης για 24 νησιά.

πηγή