Ο άνθρωπος που έπλασε τα ξύλινα παπιγιόν!

Μετρήστε ιδιότητες και αγάπες. Καλλιτέχνης, σχεδιαστής, επαγγελματίας παίκτης βόλεϊ, ερασιτέχνης dj και μια (άχρηστη) πληροφορία -κερασάκι στο πρόχειρο βιογραφικό του: Τελείωσε το λύκειο με βαθμό 19.2/20. Όλα πακέτο, στην Αλεξανδρούπολη όπου γεννήθηκε. Ο Σταμάτης Νεδιλάκης δεν έχει επεξεργαστεί, σχεδιάσει, αγγίξει και δώσει μορφή σε άλλο υλικό όπως κάνει εδώ και χρόνια με το ξύλο.  «Σχεδιασμό και Τεχνολογία Ξύλου και Επίπλου», έγραφε άλλωστε το τμήμα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας το οποίο επέλεξε να συμπληρώσει το μηχανογραφικό όταν έδινε πανελλήνιες και το μεράκι πήρε σχήμα, έγινε επαγγελματική σταδιοδρομία, καριέρα εν ολίγοις, με σπουδαίες θέσεις σε μεγάλες εταιρείες που  δραστηριοποιούνται σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Άπειρες ξύλινες κατασκευές, εκατοντάδες παραγγελίες ξύλου και μυριάδες σχέδια αργότερα ήρθε η έμπνευση εκεί κάπου στο 2014 που έμελλε να γίνει μια σπουδαία επιχείρηση που αξίζει χρυσό. Ένα χρυσάφι από ξύλο! Τη χρονιά εκείνη, δημιουργεί το πρώτο του χειροποίητο ξύλινο παπιγιόν για την προσωπική του συλλογή. Στόμα με στόμα, το παπιγιόν γίνεται talk of the town και έρχονται οι πρώτες παραγγελίες.


Το ρίσκο θέλει στυλ!​

Μέχρι να πει… παπιγιόν, οι παραγγελίες είχαν φτάσει σε τέτοιο εντυπωσιακό νούμερο που αποφασίζει πλέον να κάνει το επόμενο βήμα στην επαγγελματική του ζωή και να εγκαταλείψει τις εταιρικές θέσεις. Το ρίσκο αποφασίσει να το πάρει μαζί με τη σύζυγο Ερμίνα Κεχαγιά, όπου μαζί ιδρύουν την 27 Wooden Accessories.

Το ένα βήμα φέρνει το άλλο και σήμερα, σχεδόν τρία χρόνια, μετά η εταιρεία παράγει παπιγιόν, γυαλιά, ρολόγια, μανικετόκουμπα, τσάντες, κολιέ βραχιολάκια καθώς και mini me σειρά, φυσικά όλα ξύλινα, όλα φτιαγμένα στο χέρι.

Τα είδη του ξύλου καθώς και το προϊόν πάνω στο οποίο τα χρησιμοποιεί έχουν σκοπό να αναδείξουν την ομορφιά του ξύλου. Δρυς, μεράντι, καρυδιά, παλίσσανδρο, νιαγκόν, βέγκε, μπαντούκ, ετιμόε, ελιά και η λίστα δεν έχει τελειωμό, με το κάθε ξύλο να βρίσκει τη θέση που του αξίζει στη γκάμα των παραγόμενων προϊόντων.

Ο συνδυασμός γνώσεων και αγάπης πάνω στο ξύλο αλλά και εγρήγορσης, αφού στα σχεδόν τρία χρόνια ζωής της, η εταιρεία βρίσκεται πια σε 100 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, έχει ξεκινήσει τις εξαγωγές, τη χονδρική αλλά και την είσοδό της στον τομέα των εταιρικών δώρων ενώ συνεχώς σχεδιάζει το επόμενο βήμα, εκπλήσσοντας τόσο το φανατικό πια κοινό τους αλλά αποκτώντας ολοένα και περισσότερους νέους θαυμαστές.

Το βασικότερο στοιχείο είναι πως ο κάθε πελάτης μπορεί να ζητήσει και να λάβει τη δική του προσωπική παραγγελία με τα χαρακτηριστικά που θέλει (σχέδιο, χάραξη, χρώμα, ύφασμα – στα παπιγιόν) και αυτό είναι η χαρακτηριστικότερη απόδειξη ότι τα προϊόντα είναι πραγματικά χειροποίητα, μοναδικά και φτιαγμένα στην Ελλάδα.

Who is who: Ο Σταμάτης Νεδιλάκης υπήρξε επαγγελματίας αθλητής του Βόλει στην Α1 και Α2 εθνική κατηγορία. Το 2000 έγινε μέλος της Εθνικής Ομάδας Πετοσφαίρης εφήβων, ενώ υπήρξε Πανελληνιονίκης με τον Εθνικό Αλεξανδρουπόλεως στο Πανελλήνιο καθώς Πανελληνιονίκης σε τουρνουά εφήβων beach volleyball το 1999.

Αγαπάει ιδιαίτερα την μουσική, τη ζωγραφική και τα ζώα. Μάλιστα στο εργαστήρι σύμμαχοι και βοηθοί στο έργο του είναι ο Γκρι και ο Πορτοκαλί, τα δύο γατιά – μασκότ της 27 Wooden Accessories.

Η ιστορία του παπιγιόν

Πολλοί το προφέρουν λάθος-το σωστό είναι παπιγιόνκαι προέρχεται από τη γαλλική λέξη papillon, που σημαίνει πεταλούδα. Ο χαριτωμένος αυτός λαιμοδέτης δεν ήταν πάντα… ξύλινος φυσικά! Αποτελείται από μια υφασμάτινη κορδέλα, δεμένη με συμμετρικό τρόπο γύρω από το περιλαίμιο ώστε να σχηματίζονται δυο συμμετρικοί φιόγκοι και είθισται να φοριέται μαζί με επίσημο ένδυμα: όχι για τον Σταμάτη Νεδιλάκη όμως ο οποίος το απο-επισημοποίησε και το έκανε casual και κουλ.

Η καταγωγή του παπιγιόν, εντοπίζεται τον 17ο αιώνα στην ενδυμασία των Κροατών μισθοφόρων στρατιωτών, οι οποίοι συνήθιζαν να φορούν το cravat, ένα είδος περιλαίμιου. Αργότερα, το συγκεκριμένο περιλαίμιο υιοθετήθηκε από την γαλλική άρχουσα τάξη ως αξεσουάρ της καλοντυμένης ανδρικής περιβολής των ευγενών.

Το παπιγιόν φαίνεται να εμφανίζεται κατά τον 19ο αιώνα ως μετεξέλιξη του cravat και ήδη από τη δεκαετία του 1880 είχε πετύχει την καθιέρωσή του ως ένα βασικό εξάρτημα της ενδυμασίας ενός μοντέρνου άνδρα και τις επόμενες δεκαετίες υιοθετήθηκε μεταξύ από διάφορες ισχυρές προσωπικότητες ενώ κατά τον 20ό αιώνα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ως αξεσουάρ και της γυναικείας ενδυμασίας.

πηγή