Το Facebook είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον πλανήτη, γεγονός που αποδεικνύεται και από την πρόσφατη καταγραφή των χρηστών του…

Ο μετρητής έδειξε 1,49 δισεκατομμύρια χρήστες, οι οποίοι «μπαίνουν» έστω μία φορά το μήνα στο προφίλ τους, ενώ υπολογίζεται ότι περίπου ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός των χρηστών του διαδικτύου -γύρω στα 3 δισεκατομμύρια- είναι πλέον χρήστες του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου.

Η αύξηση των ενεργών χρηστών συνέχισε με σταθερό ρυθμό, καθώς ήταν της τάξης του 13% στο δεύτερο τρίμηνο του 2015.

Σχεδόν δύο στους τρεις χρήστες του Facebook (968 εκατομμύρια ή ποσοστό 65% του συνόλου) το χρησιμοποιούν καθημερινά, 17% περισσότεροι από ό,τι πέρυσι, πράγμα που σημαίνει ότι ολοένα περισσότεροι χρήστες «κολλάνε» με το εν λόγω μέσο.

Επίσης, ο χρόνος χρήσης μέσω «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου αυξάνεται συνεχώς και οι εν κινήσει χρήστες έχουν φθάσει τα 1,31 δισεκατομμύρια (αύξηση 23% έναντι του 2014).

Παρόλ’ αυτά, μειωμένα κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο εμφανίστηκαν τα κέρδη του Facebook, στα 715 εκατ. δολάρια, καθώς «ροκανίστηκαν» από τις κατά 82% αυξημένες δαπάνες και επενδύσεις (υποδομές, νέες τεχνολογίες, προσλήψεις, εξαγορές κ.α.), που έφθασαν τα 2,8 δισ. δολάρια.

Ωστόσο, τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν σημαντικά κατά 39%, στα 4,04 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το BBC. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, πάνω από τα τέσσερα πέμπτα των εσόδων αυτών προέρχονται από διαφημίσεις (αύξηση 43% σε σχέση με πέρυσι), με τα τρία τέταρτα των διαφημίσεων (κυρίως βίντεο) να αφορούν φορητές συσκευές.

Το Facebook έκανε γνωστό ότι θα αρχίσει να πουλά την τρισδιάστατη συσκευή εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift 3D στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Όπως είπε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του δικτύου Μαρκ Ζούκερμπεργκ, «το τρισδιάστατο περιεχόμενο είναι το προφανές επόμενο μεγάλο πράγμα μετά το βίντεο».

Μετά τις παραπάνω ανακοινώσεις, η μετοχή του Facebook -που κινείται γύρω στα 96 δολάρια η μία και έχει ανέβει περίπου 30% σε σχέση με πριν ένα έτος- υποχώρησε στο χρηματιστήριο. Οι επενδυτές, παρά την απρόσμενα μεγάλη αύξηση των εσόδων, δείχνουν μάλλον ανήσυχοι για τις ακόμα μεγαλύτερες δαπάνες. Από την άλλη, είναι μάλλον ικανοποιημένοι που το Facebook αυξάνει τους χρήστες του με αμείωτο ρυθμό, ενώ το Twitter φαίνεται να έχει «κολλήσει».

[divider]

Το Facebook είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα και το Instagram το πλέον ανερχόμενο αν και δεν είναι λίγοι εκείνοι που αρχίζουν να χρησιμοποιούν περισσότερο το Twitter. Ή έστω δημιουργούνται όλο και περισσότεροι λογαριασμοί.

Αυτή είναι μία πρώτη εκτίμηση από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Sidebar αναφορικά με το πόσοι λογαριασμοί υπάρχουν στα social media από Ελλάδα αξιοποιώντας τα δεδομένα από την υπηρεσία Monitor που λειτουργεί.

AdTech Ad

Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή οι ενεργοί λογαριασμοί στο Facebook από Έλληνες χρήστες ανέρχονται σε 6,703 εκατ. Αυτό δεν σημαίνει ότι 6,7 εκατ. Έλληνες χρησιμοποιούν το Facebook, πολύ απλά γιατί δεν είναι και λίγοι εκείνοι που έχουν πολλαπλούς λογαριασμούς, τους οποίους και χρησιμοποιούν για εμπορικούς σκοπούς.

Από την άλλη πλευρά, τον Μάιο του 2014 το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 5,587 εκατ. λογαριασμούς, κάτι που σημαίνει ότι συνεχίζει να υπάρχει αύξηση.

Δεύτερο πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το YouTube με 634.050 από 354.088 πριν από ένα χρόνο. Αύξηση που δείχνει ότι οι Έλληνες αρχίζουν να δημιουργούν το δικό τους video περιεχόμενο και χρησιμοποιούν το YouTube για να το προβάλλουν.

Το Twitter είναι στην τρίτη θέση με 509.448 ενεργούς λογαριασμούς αλλά και αύξηση 49% σε σχέση με τους 341.713 λογαριασμούς που ήταν τον Μάιο του 2014. Και εδώ, όμως, ισχύει ότι υπάρχουν χρήστες με πολλαπλούς λογαριασμούς.

Βέβαια, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρήζει της μεγαλύτερης προσοχής δεν είναι άλλο από το Instagram. Η Sidebar ξεκίνησε πρόσφατα να το μετρά και τον Μάιο έφθασε να έχει 278.531 ενεργούς λογαριασμούς από Ελλάδα. Νούμερο πολύ μεγάλο αν σκεφτεί κανείς ότι εκτιμάται ότι πριν από ένα χρόνο δεν πρέπει να υπήρχαν παρά μερικές δεκάδες χιλιάδες χρήστες του Instragram στην Ελλάδα.

Από την άλλη πλευρά, όμως, είναι το μέσο που αρχίζουν πλέον να χρησιμοποιούν όλοι όσοι ασχολούνται στη showbiz καθώς αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να «δημοσιεύουν» φωτογραφίες τους. Και το Instagram είναι το ιδανικό μέσο για κάτι τέτοιο.

Από εκεί και πέρα, το Monitor της Sidebar εντοπίζει μία σημαντική αύξηση στον αριθμό των ειδησεογραφικών sites τα οποία από 573 τον Μάιο του 2014 έφθασαν φέτος τα 688, ενώ αντίστοιχα τα blogs από 55.222 ανέβηκαν φέτος στα 55.636.

πηγή 1 , 2