Εντυπωσιακά πλάνα από το μισοβυθισμένο πλοίο «Παναγιά Τήνου» τράβηξε από ψηλά ένα drone, που πέταξε πάνω από την προβλήτα E4 για να αναζητήσει ίχνη ρύπανσης μετά την χτεσινή εισροή υδάτων.

Το πρωί της Τρίτης, οι αρμόδιες αρχές τέθηκαν σε συναγερμό και έκαναν αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να επαναφέρουν το μερικώς το πλοίο, που σύμφωνα με πληροφορίες είχε πάρει κλίση 40 μοιρών και ήταν πολύ πιθανό να βυθιστεί εντελώς μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.

Το επιβατηγό, το οποίο κατασκευάστηκε το 1960, βρισκόταν παροπλισμένο στην προβλήτα μετά από κατάσχεση. Ιδιώτες δύτες αναμένεται να πραγματοποιήσουν σήμερα νέες έρευνες στα ύφαλα του επιβατηγού, με στόχο να εντοπιστεί και να επιδιορθωθεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων.
Την ίδια ώρα, συνεργεία καθαρισμού της Antipollution έχουν αναπτύξει 400 μέτρα πλωτού φράγματος προκειμένου να αποφευχθεί ρύπανση της θαλάσσιας επιφάνειας από πετρελαιοειδή που ενδέχεται να διαρρεύσουν από το πλοίο.

 

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, δεν φρόντισε να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά μάλιστα το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη Διοίκηση του Οργανισμού, υπογραμμίζοντας ότι εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλειμμένων και ημιβυθισμένων πλοίων τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα όσων βρίσκονταν στον κεντρικό λιμένα.
Προ δεκαπενθημέρου το ΝΑΤ είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας, ενώ ο ΟΛΠ προγραμμάτιζε να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά, που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.

πηγή