Ένα από τα έργα µεγάλων υποδοµών της χώρας, το Τιθορέα-∆οµοκός, που θα σηµατοδοτήσει τον εκσυγχρονισµό του ελληνικού σιδηροδρόµου και θα φέρει πιο

κοντά την Αθήνα µε τη Θεσσαλονίκη θέτει ως µία από τις µεγαλύτερες προτεραιότητες της θητείας του στην ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Θανάσης Βούρδας.

Ο διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας, που τοποθετήθηκε από την κυβέρνηση στο τιµόνι µιας από τις πιο συζητηµένες κρατικές εταιρείες, λέει στο «Πρώτο Θέμα» ότι το πιθανότερο είναι εκείνος να κόψει την κορδέλα του έργου.

∆εν κρύβει όµως ότι επί της ουσίας θα τραβήξει την αυλαία σε ένα έργο που κατασκευάζεται από το 1997, κουβαλώντας τραύµατα και βαθιές πληγές µιας εικοσαετίας. «Μόνο όταν βιώσει ο κόσµος τη χρηστικότητα της νέας σιδηροδροµικής γραµµής υψηλών ταχυτήτων θα καταλάβει τη σηµασία αυτού του έργου που θα ολοκληρώνει το δροµολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο», αναφέρει ο κ. Βούρδας στην εφημερίδα.

Για την κατασκευή του χρειάστηκαν πόροι από τρία κοινοτικά πλαίσια στήριξης, αφού ο προγραµµατισµός και η αρχική χρηµατοδότηση έγιναν από το Β’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 1993-1999. Στη συνέχεια, χρηµατοδοτήθηκε από κονδύλια του Γ’ ΚΠΣ της περιόδου 2000-2007, ενώ αποτέλεσε γέφυρα και για το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013, µετά από ουκ ολίγες περιπέτειες και προβληµατικές εργολαβίες.

Ωστόσο ενώ ο ένας διάδροµος του ΠΑΘΕ έχει µπει στις ράγες, ο δεύτερος, το Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, δεν θα είναι έτοιµος πριν από το 2020. Το καλοκαίρι θα δηµοπρατηθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τµήµα Κιάτο – Ροδοδάφνη, ενώ για το φθινόπωρο προγραµµατίζονται οι διαγωνισµοί για τα έργα επιδοµής, την ηλεκτροκίνηση και τους σταθµούς στο τµήµα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος που περιλαµβάνει και τη µεγάλη σήραγγα της Παναγοπούλας, µήκους 4,5 χλµ.

πηγή